Naptár

Váci kirándulás

A volt 5.d osztály az elmúlt tanévben a legjobb osztályátlagot érte el, a papírgyűjtésen, a tücsökbálon első helyezést ért el. Ezen kívül számos tanulmányi versenyen, túrán és rendezvényen is sikeresen szerepeltek, ezért megérdemeltek egy plusz osztálykirándulást. Július 19-21 között 16 fővel Vácra kirándultunk. Köszönjük, Mekes Mihály apukának a segítségét, aki a Táncsics Mihály mezőgazdasági Szakképző Iskola tanáraként intézte a szállásunkat és mentorként programokat is szervezett nekünk. Mindenkit tiszteletbeli gazdásszá avattak, mivel növényt szaporítottunk, ástunk, gallyat aprítottunk, megismerkedtünk a gabonafélékkel, a zsályával, a kollégium parkjának fáival és gyümölcseivel. Meglátogattuk a Floch-pusztai tangazdaságot is, ahol mangalicával, tehenekkel és két lóval is megismerkedhettünk. Vác büszkélkedik az egyik legszebb barokk főtérrel, ahol szökőkút, a Harangpavilon, a Fehérek temploma, a Nagypréposti palota, a Városháza és a Bécsi kapu keretezte sétálásainkat és pihenésünket. Eljutottunk a Diadalívhez, a Bazilikához is. A Memento Mori kiállításon három díszes halotti öltözékben kiszáradt és mumifikálódott múmiát láthattunk. A Duna partján kacsáztunk, kavicsot gyűjtöttünk, palackpostát indítottunk a vizek hullámain. A strandon hűsíthettük magunkat a 35 c feletti nyárban, tábortűz mellett nyársaltunk, kétszer is számháborúztunk és csocsó bajnokságokat szerveztünk. Összességében tartalmas, programokban gazdag napokat tölthettünk egy ékszerdobozhoz hasonlítható városban.

Köszönjük a támogatást az Önkormányzatnak, a Turai Tanulókért Alapítványnak és az Aqua Fontis patikának.