"Az ész az embernek nem azért adatott, hogy a természet felett uralkodjék, hanem, hogy azt követni s annak engedelmeskedni tanuljon" Eötvös József
Iskolánk a 2010/2011-es tanévtol, 3 évre pályázat útján elnyerte az Ökoiskola címet,
melyet ünnepélyes keretek között 2010. június 5-én adott át az Oktatási - és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
A z Ökoiskola cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintu állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedoen magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés és a fenntarthatóság pedagógiai értékeit.
Olyan pedagógiai folyamatot fogunk követni, melynek során formálódik tanulóink környezettudatos magatartása, és kialakul a környezetért felelos életvitele.
Öko-csoport vezeto: Kis Gábor
Tagok: Benedekné Fekete Hajnalka, Benke Sándorné , Czira Istvánné , Fabu Zsuzsanna, Fekete-Liszkai Zsuzsanna, Hadi Szilvia, Jenei Csabáné , Pázmándi Zoltánné , Jónás Sándorné Gólya Gáborné,Tóth Mihály, Tusor Erzsébet
Miért érdemeltük ki ezt a címet?
- Ökoiskolánkban a különbözo tantárgyakban szerepet kap
a környezeti nevelés, a diákok ötleteikkel, munkájukkal segítik az iskola
környezettudatos muködését, a szülokkel és a helyi közösséggel együttmuködve a
helyi környezeti problémák megoldását.
- Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap, az
erkölcsi értékek fenntartása és átadása, a környezo világunk megismertetése,
megszerettetése, megóvása és a hagyományok ápolása.
- Komplex tanulás-szervezési formákat és különféle
pedagógiai módszereket alkalmazunk.
- A tantervbe beépített speciális fenntarthatósági
tematikájú tanóránk a 6. évfolyamon az Egészségtan.
- A diákönkormányzat bekapcsolódik a munkatervek
elkészítésébe.
- A fenntarthatóságra neveléshez kapcsolódó pedagógiai
munkában helyet kapnak szabadtéri és/vagy külso helyszínen zajló
tevékenységek. Így eljutunk a Galga parta , a Kónya-tóhoz, a Galgahévízi
Bika-tóhoz, az Alsó-rétre és a Csontospartra .
- A tantermeket, folyosókat növényekkel és a diákjaink
alkotásaival díszítjük.
- Mind a négy iskolaépületünk körül zöld területek
állnak a gyermekek rendelkezésére.
- Zöld sportok vannak az iskolánkban ( Túra- és
foci-szakkör, Maratonkákon való részvétel, foci- és kosárlabda kupák,
sportágválasztónapon , tájfutáson és drogellenes futásokon veszünk részt.
- Osztálykeretben a vállalkozó diákok az
osztályfonökükkel megismerhetik a környékbeli horgásztavakat és településeket.
- Jó hangulatban eltöltött teljesítménytúráinkon bebarangoljuk és megismerjük a Mátra, a Budai-hegység, a Cserhát, a Börzsöny és a Gödölloi-dombság völgyeit, lankáit és hegyeit.
- Iskolánk résztvesz a szelektív hulladékgyujtésben, így
a tanítás során keletkezo hulladékok közül a papírt, a szemetet és komposztot
külön gyujtjük. Évente megrendezzük a papír- és szárazelemgyujtést.
- Helyi beszállítók elonyben részesítése a
beszerzéseknél.
- Madáretetok kihelyezése és figyelése.
- Iskolai büfénkben teljes kiorlésu és egészséges
termékeket is lehet vásárolni.
- Az iskolába gyalog, kerékpárral, tömegközlekedéssel
érkezo diákok és iskolai dolgozók aránya 74 %.
- Civil szervezetekkel, a Hatvani Környezetvédo
Egyesülettel, a Zöld Szív Ifjúsági Természetvédo Szervezettel, és a Szép
Turáért Egyesülettel tartunk szoros kapcsolatot és közös programokat.
- A Szelektív Hulladékhasznosító és Környezetvédelmi
Kft. és a Szennyvíztisztító telephelyeit diákjaink a tantervi programokon
keresztül rendszeresen látogatják.
- Óvodákkal való együttmuködés.
- A fokozottan védett Egyhajú virág területének a
védelme.
- Tanulmányi kirándulások, túrák, táborok szervezése.
- Figyelemfelhívás jeles napokon: Víz Világnapja, Föld
Napja, Madarak és Fák Napja, Környezetvédelmi Világnap, Állatok Világnapja,
Criticall Mass , Föld órája.
- Természetismereti versenyek, vetélkedok.
, , Mindig a holnapban reménykedünk, a holnap viszont valószínuleg tolünk remél egyet-mást." Ernst R. Hauschka